سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به دوری از هوس سفارش می کنم که هوس به کوری فرا می خواند و آن گمراهی آخرت و دنیاست [امام علی علیه السلام]

عضو انجمن زیگما شناسی و وزارت سلامت کشور آمریکا گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که 93درصد علت شیوع بیماری سرطان آلودگی محیط زیست، شامل اشعه‌ها با طول موج کوتاه، ویروس، باکتریها و مواد شیمیایی می‌باشد.

ناصر پارسا” روز پنجشنبه در چهارمین همایش تازه‌های زیست شناسی که در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، افزود: تنها هفت درصد علت بروز انواع بیماری سرطان درانسان ارثی است.

وی تاکید کرد: دود سیگار چهارهزار مواد شیمیایی دارد که تاکنون40 مورد سرطانی در آن شناسایی شده و افرادی که پنج تا 10سال سیگار کشیده‌اند30 درصد بیشتر از افراد غیر سیگاری در معرض ابتلا به سرطان ریه هستند.

این عضو انستیتو ملی علوم آمریکا خاطر نشان کرد: درطبیعت  100هزار مواد شیمیایی است که در آب، خاک و مواد غذایی که مصرف می‌شود وجود دارد و انسان را گریزی از این مواد نیست.

وی تصریح کرد: تا کنون  30هزار نوع از این مواد تجزیه و تحلیل شده که  280نوع آن سرطانزا می‌باشد و بدون شک از مجموع 70هزار نوع دیگر احتمالا 400مورد آن سرطانزا خواهد بود که تایید آن نیازمند زمان وانجام آزمایشات مختلف توسط دانشمندان است.

عضو آکادمی علوم نیویورک ادامه داد: ویروسهای متعددی دربدن انسان وجود دارد که  20مورد آن سرطانی و در مورد باکتریها یک نمونه آن اگر به موقع معالجه نشود، موجب بروز سرطان معده در افراد خواهد شد.

وی اضافه کرد: این موارد در همه کشورهای جهان که به نوعی با بیماریهای سرطانی درگیر هستند وجود دارد و در کشور آمریکا سال گذشته یک میلیون و  500هزار بیمار سرطانی جدید وجود داشته است.

پارسا، سالم‌سازی محیط زیست و کاهش آلودگی آن، برخورداری از تغذیه سالم و درمان به موقع بیماری سرطان را عامل موثری در پیشگیری از بیماریهای سرطانی عنوان کرد.

منبع:سایت پزشکان بدون مرز