سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که به حکمت شناخته شود . چشمها او را به دیده وقار و شکوه بنگرند . [امام علی علیه السلام]

ستاد فوریت‌های سلامت محیط آماده پاسخگویی به مخاطرات محیط است

تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامیایران

اجتماعی. خدمات اجتماعی. خدمات بهداشتی درمانی

مدیر کل بهداشت محیط و حرفه و کار وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: هموطنان در ایام نوروز در صورت مشاهده هر گونه موارد غیربهداشتی در محیط می‌توانند با ستاد فوریت‌های سلامت محیط تماس بگیرند.

دکتر مصطفی غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این ستاد که با هدف نظارت دقیق تر و به هنگام و مسوولیت پذیر در قبال مخاطرات موجود در محیط اعم از غیربهداشتی بودن مواد غذایی در رستوران‌های بین راهی ، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی ،آنتن‌های مخابراتی و غیره تشکیل شده در کوتاه‌ترین زمان به شکایت‌های هموطنان پاسخ می‌دهد.

وی اظهار داشت : هموطنان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و شکایت در زمینه بهداشت محیط می‌توانند به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی و یا با شماره 115تماس بگیرند.

غفاری گفت که این ستاد آماده هرگونه پاسخگویی و کمک رسانی در شرایط احتمالی حوادث غیرمترقبه است. وی با بیان اینکه در طرح بسیج سلامت نوروزی سال 87شش هزار کارشناس بهداشت محیط شرکت دارند،گفت : در طرح بسیج سلامت نوروزی سال گذشته از مجموعه بازدیدها 12هزار و 953مورد به عنوان متخلف به دادگاه معرفی شدند.

این مسوول در وزارت بهداشت افزود:دو هزار و 538محل غیربهداشتی تعطیل و از152هزار مواد غذایی نمونه برداری شد که از این تعداد هزار و 826مورد نامطلوب بود.

غفاری اعلام کرد: سال گذشته حدود 72تن مواد غذایی فاقد و غیربهداشتی کشف و معدوم و با هشت هزار و 800دست فروش و دوره گرد برخورد شد.

منبع:

http://www2.irna.com/en/news/view/line-9/8612270658144339.htm