سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه مایه عبرت گرفتن است و از لغزش ایمن می سازد و پشت گرمی می آورد . [امام علی علیه السلام]

گزارش آخرین وضعیت کیفی هوای اصفهان

برای اطلاع از آخرین وضعیت کیفی هوای شهر اصفهان وشهرستانهای اطراف روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.isfahan-doe.ir/user/Index.jsp?SID=263&lang=Fa

پدیده گرد و غبار و اثرات آن بر سلامت

جهت دریافت فایل روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

http://www.webda.ir/index.aspx?siteid=326&pageid=32637&newsview=66098 

 

 

 

 

چهار تا پنج هزار نفر تلفات آلودگی هوای تهران

تهران- مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران گفت: براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سالانه چهار تا پنج هزار نفر در شهر تهران براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ˈیوسف رشیدیˈ روز چهارشنبه در همایش ملی جریان و آلودگی هوا که در پردیس فنی دانشگاه تهران برگزار شده بود اظهار داشت:

مساله جریان هوا و آلودگی از مهمترین مسایل حیاتی است که باید به آن توجه خاص شود.

وی افزود: در سال های گذشته به جریان و آلودگی هوا در کشور اهمیتی داده نمی شد اما اکنون اهمیت آن مشخص شده است.

رشیدی گفت: در تهران مجموعه ای از آلاینده ها وجود دارد که از جمله می توان به آلودگی صدا، آزبست و بنزن اشاره کرد . میزان آلایندگی بنزن در جایگاههای سوخت ده برابر میزان استاندارد است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران اظهار داشت:از سال 1374 تا کنون قوانین بسیاری برای جلوگیری از آلودگی هوا وضع شده است که بسیاری از آنها اجرایی نشده است که از جمله می توان قانونی اشاره کرد که وزارت صنایع و معادن وقت می بایست به گونه ای برنامه ریزی می کرد که حمل و نقل در اولویت قرار گیرد اما متاسفانه اکنون مشاهده می کنیم که تولید خودروهای سواری در اولویت قرار دارد.

 

ابلاغ دستورالعمل مقابله با آلودگی هوا

تهران - قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستورالعمل یازده گانه به منظور مقابله با آلودگی هوا در شهرها به ویژه کلان شهرها در کارگروه ملی مقابله با آلودگی هوا تصویب و به استانداری های سراسر کشور ابلاغ شد.





ˈ علی محمد شاعری ˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: مسوولیت اصلی اجرای دقیق این دستورالعمل بر عهده مدیران کل محیط زیست استان هاست و استانداری ها و دستگاه های اجرایی نیز باید در اجرای بندهای آن همکاری های لازم را داشته باشند.

وی اظهارداشت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی از فردا - سه شنبه - شرایط جوی هوا در حالت سکون قرار می گیرد و آلودگی شهرها به ویژه تهران افزایش می یابد بنابراین برای مقابله با این آلودگی اجرای دقیق بندهای این دستورالعمل الزامی است.

معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: توقف و جلوگیری کامل از فعالیت های صنایع صنعتی ، خدماتی و تولیدی آلاینده مانند کارخانه های سیمان ، آسفالت ، شن و ماسه ، ریخته گری ، ذوب فلز و نظایر آن ، منع تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و با سن بالا بر اساس ماده یک طرح جامع کاهش آلودگی هوا و خودروهای دودزا به ویژه اتوبوس ها ، مینی بوس ها ، کامیون ها و موتورسیکلت ها در سطح شهرها از بندهای این دستورالعمل هستند.

وی افزود: گسترش محدوده طرح ترافیک و ممنوع کردن فروش روزانه مجوزهای تردد در محدوده طرح ترافیک ، عدم تردد غیر ضروری سالمندان ، کودکان و افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی در سطح شهر ، استقرار اورژانس در مکان های حساس شهر به منظور ارایه خدمات درمانی به مردم و استفاده حداکثری از وسایل حمل و نقل عمومی و عدم استفاده از خودروهای شخصی هم از دیگر بندهای ابلاغ شده است.

شاعری براهمیت آموزش به مردم برای مقابله با آلودگی هوا تاکید کرد و گفت: آموزش های لازم به مردم باید ارایه شود زیرا مردم باید در زمینه مراقبت های فردی و همکاری با نیروی انتظامی ، سازمان و ادارات کل محیط زیست در زمانی که آلودگی هوا در شرایط هشدار است ، بیش از پیش مراقب باشند.

وی افزود: تنظیم موتورخانه ها در منازل ، مجتمع های اداری و موسسات دولتی تاثیر زیادی در کاهش مصرف سوخت و درست سوختن مواد می کند از این رو یکی از بندهای این دستورالعمل تنظیم این موتورخانه هاست .

شاعری ادامه داد: به حداقل رساندن فعالیت های عمرانی شهری ، برخورد جدی و متوقف کردن خودروهای سنگین فاقد معاینه فنی که شبانه اقدام به حمل مصالح ساختمانی در سطح شهرها می کنند نیز جزو بندهای این دستورالعمل است .

وی یادآور شد که جلوگیری از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه ها و واحدهای صنعتی و جایگزینی گاز به جای آن یکی دیگر از بندهای این دستورالعمل است .

به گفته قائم مقام سازمان محیط زیست برای داشتن هوایی پاک و سالم باید تمام دستگاه ها و موسسات ذیربط همکاری های لازم را داشته باشند.

منبع:ایرنا


91/9/24::: 10:37 ع